
- Den här aktiviteten har ägt rum.
Mina ärenden, del 1 – introduktion till standard för samlad ärendeåterkoppling
Har du missat att det finns en standard som gör det möjligt att samla ärendeåterkoppling från olika verksamhetssystem eller till och med olika offentliga aktörer och visa upp i samma användargränssnitt? Då är det här en programpunkt för dig.

Du som någon gång velat eller tvingats göra något som involverar flera olika myndigheter vet hur svårt det kan vara att följa upp hur det går. Mina ärenden vill göra det enklare för privatpersoner och företag att få koll på sina ärenden och vem som är ansvarig för nästa steg. Därför har vi bland annat tagit fram en standard för ärendeåterkoppling från det offentliga.
Introduktion till standard för samlad ärendeåterkoppling riktar sig främst till dig som är digitaliseringsstrateg, verksamhetsutvecklare, lösningsarkitekt, verksamhetsarkitekt eller verksamhetschef. Förmodligen jobbar du på en kommun, en region eller en statlig myndighet som vill förbättra sin service till privatpersoner och företag.
Introduktionen ger dig en grundläggande förståelse för standarden och dess begrepp. Vi berättar även om vilken nytta den skapar och ger en bild av hur nyttorna kan uppnås i olika etapper.
Webbinariet sänds via Skype och spelas inte in.
Onsdag 8 oktober hålls Mina ärenden, del 2 – Så går du tillväga för att närma dig standarden för samlad ärendeåterkoppling (se Länkar).
Mina ärenden är en del av Ena
Vi som presenterar kommer från Mina ärenden, som drivs av Skatteverket och är en del av Ena – Sveriges digitala infrastruktur. Mina ärenden har tidigare finansierats av Europeiska Unionen – NextGenerationEU.