Två myndigheter, en region. Fem uppdrag. Två dagar. En metod. Lärande spelar huvudrollen.
Välkommen till ett samtal om hur användardriven innovation kan öka lärandet i våra organisationer! Eller för att bli mer specifik, hur vi på Skatteverket och Kronofogden skapar en röd tråd från uppdrag till resultat genom tjänstedesign. Målet är att bli bättre på att skapa användarvänliga tjänster som verkligen ger nytta.
Hur ser då våra uppdrag ut?
• Företagare ska få korrekta svar på frågor om personalliggare när de kontaktar Skatteverket
• Stötta handläggare i hanteringen av efterarv
• Stärka Skatteverket och Kronofogdens arbete med att upptäcka och rapportera penningtvätt.
• Ge handläggare stöd att göra rätt med omprövningar och skönsbeskattning
• Stärka handläggares kompetens i pensionsfrågor
Det här är också ett tillfälle för att få veta mer om att gå från teori till praktik. Vi befinner oss mitt i görandet, från att ha fått till oss tjänstedesign som metod, till att använda den praktiskt i verksamheten. Med i dag är representanter från Skatteverkets kundmötesavdelning och enhet för lärande och kompetensutveckling samt Designcentrum vid Region Jämtland Härjedalen, som utbildar och coachar i tjänstedesign. Det finns också tid för frågor från er i publiken.
Information