Att ansöka om färdtjänst kan vara en komplex och ibland förvirrande process, särskilt ur ett tillgänglighetsperspektiv. Genom ett innovativt angreppssätt tillsammans med kunderna har vi gjort processen mer begriplig och tillgänglig. Delta, och inspireras, i vårt webbinarium där vi ger en inblick i arbetet, våra lärdomar och metoder.
Välkommen till ett inspirerande webbinarium där vi djupdyker i Kungsbacka kommuns arbete med att förenkla och effektivisera ansökningsprocessen för färdtjänst. Vi vet att många av dagens ansökningsprocesser inom offentlig sektor kan vara svårnavigerade och krångliga. Det skapar onödiga hinder för de som behöver tjänsterna mest. I vårt projekt har vi arbetat utifrån ett användarcentrerat perspektiv och använt innovativa lösningar för att förbättra hela ansökningsupplevelsen.
Under webbinariet kommer vi att dela med oss av:
– Utmaningarna vi identifierade och insikterna som guidade vår utveckling.
– Metoderna och arbetssätten som låg till grund för våra förbättringar.
– De konkreta förbättringar som har implementerats och vilka resultat de har gett.
– Lärdomar och rekommendationer för andra kommuner och organisationer.
Detta webbinarium riktar sig till dig som arbetar inom offentlig sektor, är beslutsfattare eller är engagerad i frågor kring färdtjänst, tillgänglighet och serviceutveckling. Du kan lära dig mer om hur vi arbetar med att förbättra vardagen för våra invånare genom smartare och mer tillgängliga lösningar. Det är också en möjlighet att ställa frågor och delta i diskussioner om hur vi tillsammans kan skapa bättre tjänster.
Väl mött
Information