Visste du att det finns en standard för samlad och säker digital ärendeåterkoppling? Under Innovationsveckan berättar Ena-byggblocket Mina ärenden om denna standard, vilken nytta myndigheter, företag och privatpersoner kan ha av den. Vi berättar även lite kort om vad som krävs för att implementera den.
Vad är en kundhändelse? Hur ser morgondagens digitala ärendeåterkoppling ut? Vilken nytta har en myndighet av en standardiserad infrastruktur för kundhändelser? Vad har medborgare och företag att tjäna på det? Ena-byggblocket Mina ärenden presenterar den standard för samlad och säker digital ärendeåterkoppling vi har tagit fram och besvarar alla dessa frågor. Vi berättar även hur man går tillväga för att implementera standarden.
Till presentationen välkomnar vi främst dig som arbetar med digitalisering inom eller tillsammans med en offentlig aktör som vill utveckla digital ärendeåterkoppling för privatpersoner och företag. Men självklart är alla andra som också är intresserade av ärendeåterkoppling välkomna att lyssna!
Mer om Mina ärenden
Projektet Mina ärenden finansieras av Europeiska unionen och är en del av Ena. Ena är i sin tur ett samarbete mellan 12 myndigheter, som fått regeringsuppdraget att möjliggöra ett effektivt och säkert utbyte av information inom och med det offentliga. Skatteverket färdleder byggblocket Mina ärenden.
Information