Laddar aktiviteter

« Alla aktiviteter

  • Den här aktiviteten har ägt rum.
  • 9 oktober 09:0012:00
  • Innovationsguiden SKR
  • Övrigt
  • Invånarinvolvering
  • Styrning och ledning
  • Verksamhetsövergripande
  • Fråga experterna – boka rådgivning med SKR:s Innovationsguiden

    Behöver du stöd för att komma igång med ett tjänstedesignprojekt eller kanske ro det i hamn? Söker du argument och verktyg för att få med medarbetare och chefer på tåget, eller kanske konkreta lösningsförslag på en utmaning? Välkommen att boka in ett rådgivningssamtal med Innovationsguidens tjänstedesignexperter - Sara Tunheden och Ulrika Lundin.

    Under fem förmiddagar öppnar vi – Sara Tunheden och Ulrika Lundin på SKR:s Innovationsguiden – upp våra kalendrar för ett antal fria rådgivningssamtal kring tjänstedesign, användardriven innovation och ledarskap. Vill du ha konkreta råd och vägledning i att planera, projektleda eller coacha ett team igenom ett tjänstedesignprojekt, eller behöver du en skjuts på vägen för att komma vidare i ett pågående projekt? Behöver du verktyg för att få med dig chefer och/eller politiker för att verkligen kunna göra skillnad? Eller är det du som är ledare eller politiker i en organisation där du vill möjliggöra för en starkare innovationskultur?

    Vid bokning av ett samtal anger du vad du vill prata om och vi med all vår samlade kunskap och erfarenheter kommer göra allt vi kan för att stötta dig där du är, utifrån dina förutsättningar!

    Vem kan boka rådgivning?
    Den här gången vänder vi oss till dig som arbetar i offentlig sektor och har grundläggande kunskap om tjänstedesign och innovationsarbete. Du får gärna ha något konkret på gång som vi kan stötta dig i.

    Om oss
    Vi är båda utbildade designers och processledare med många års erfarenhet av att utbilda i och arbeta med tjänstedesign och innovationsprocesser – både i privat och offentlig sektor. 2016 var vi med och startade upp Innovationsguiden på SKR, där vi stöttar offentliga verksamheter i arbetet med tjänstedesign som utgångspunkt för att utveckla samhällstjänster. Sara har särskilt fokus på att lära andra att kunna sprida och utbilda i tjänstedesign i sina egna organisationer, Ulrika på hur man som ledare och politiker kan främja  innovationsarbete.

    LÄNK: Boka 30 min rådgivning med Ulrika Lundin >>

    LÄNK: Boka 30 min rådgivning med Sara Tunheden >>

    Om tjänstedesign och Innovationsguiden
    Innovationsguiden erbjuder metodstöd, utbildningar och utvecklingsprogram för offentliga verksamheter som vill samskapa innovativa lösningar tillsammans med sina användare. Metoderna bygger på tjänstedesign/användardriven innovation. Tjänstedesign är en utvecklingsprocess där ni utgår från användarens behov och samskapar lösningar tillsammans med användare och utförare. Processen hjälper er att fokusera på att lösa ”rätt” problem och sluta göra det som inte efterfrågas. Den skapar även goda förutsättningar för att idéer ska bli verklighet och spridas.

    Vill du veta mer om tjänstedesign – ta gärna en titt på Innovationsguidens hemsida, där finns steg-för-steg beskrivningar och stöd för att komma igång och testa arbetssättet på egen hand! Den här filmen ger också en bra introduktion till hur Innovationsguiden tillämpar tjänstedesignmetodiken i en sexstegsmodell.

    Information

    Datum
    9 oktober
    Tid
    09:00–12:00
    Hur kan man delta?
    Digitalt
    Arrangör
    Innovationsguiden SKR
    Kontaktperson
    Sara Tunheden
    E-post
    sara.tunheden@skr.se
    Se bokningslänkar i den längre texten. När du bokat ett samtal och fått det bekräftat får du en länk till ett digital möte som genomförs i Zoom. Antalet rådgivningssamtal är begränsade, vi tillämpar principen först till kvarn.
    Länkar
    http://www.innovationsguiden.se
    http://www.linkedin.com/company/innovationsguiden