Laddar aktiviteter

« Alla aktiviteter

  • 7 oktober 08:3009:15
  • Karlstad
  • Konsumentverket
  • Seminarium/föreläsning
  • Invånarinvolvering
  • Att göra och förstå sin research innan vi fattar beslut

    Varför testa när vi kan gissa vad användarna behöver? Varför kartlägga när vi kan utgå från oss själva? Varför inte utveckla direkt så att tidplan och budget hålls? Vore mycket smidigare? Eller? Konsumentverkets enhet för digitala tjänster berättar om digital tjänsteutveckling och delar med sig av sin vardag med konkreta tips från ux-verktygslådan.

    Konsumentverkets enhet för digitala tjänster startade sin förändringsresa från klassisk vattenfall till lättrörligt och användarfokuserat arbetssätt för några år sedan. Möt några av medarbetarna och få en inblick i deras vardag som syftar till att skapa och förädla tjänster för konsumenter och andra ur Konsumentverkets målgrupper.

    De bjuder samtidigt på konkreta exempel ur sin ux-verktygslåda från olika projekt de deltagit i, som arbetet med webbplatsen för den nationella upplysningstjänsten Hallå konsument och Konsumentverkets digitala anmälningsfunktion.

    Tanken med den här föreläsningen är att visa hur det är att arbeta i små tvärfunktionella team inom digital tjänsteutveckling på Konsumentverket. Vilka metoder har funkat bättre än andra? Samt om vikten av att stanna upp i problemet och försöka förstå användarens behov istället för att hoppa direkt på lösning.

    Information

    Datum
    7 oktober
    Tid
    08:30–09:15
    Hur kan man delta?
    Digitalt
    Adress
    , Karlstad
    + Google Map
    Arrangör
    Konsumentverket
    Kontaktperson
    Malin Brandin
    E-post
    malin.brandin@konsumentverket.se
    Föreläsningen sker via Teams. Möteslänk publiceras längre fram.