Ta tillfället att lära dig mer om hur du bör tänka för att skapa medvetenhet om vilka ni är, vad ni står för och fördelarna med att jobba hos er. Dels för att attrahera ny personal, men också för att behålla nuvarande.
Employer brand, eller ditt företags arbetsgivarvarumärke på ren svenska, är varken lättare eller svårare att förstå och stärka än varumärken i stort. Men det lämpar sig särskilt bra för smart och kontinuerlig kommunikation. Det skadar ju inte att veta vad man vill kommunicera först, förstås.
Inom employer branding kallas det EVP – Employer value proposition. Lite som en USP, fast för dig som arbetsgivare.
Vad vi kommer prata om:
Vad består ett arbetsgivarvarumärke av?
Hur jobbar man med arbetsgivarvarumärke på ett smart sätt i sin organisation?
Var får vi mest bang for the buck? (hur använder och kommunicerar vi vårt arbetsgivarvarumärke?)
Program:
8:30 Kaffe
9:00 Föreläsning: Bridget och Recreatio kommer prata om hur man kommunicerar varumärke och arbetsgivarvarumärke, och vad som behövs för att komma igång.
10:00 Fika
11:00 Mingleltid
11:30 Avslut
Kostnad:
1499 kronor plus moms och 699 för guldmedlemmar i Johanneberg Science Park samt för SME medlemmar i Västsvenska Kemi och materialklustret.
Bridget är en design- och kommunikationsbyrå för varumärken som vill utvecklas. De startade 2015 och finns i Göteborg.
Seminariet är ett samarbete mellan We are Bridget och JSP:s SME-medlemsnätverk.
Information