Kommunikation för arrangörer

För att nå ut med allt spännande som händer under Innovationsveckan behöver vi hjälpas åt. Här hittar du tips om hur ni som arrangerar aktiviteter kan tänka kring er kommunikation, samt logotyper som ni gärna får använda er av.

Innovationsveckans nav är det gemensamma programmet där besökare kan hitta aktiviteter att delta på. För att nå ut med information om ditt arrangemang behöver du själv se till att sprida det i dina kanaler. Vi fyra initiativtagare till Innovationsveckan; SKR, Vinnova, Upphandlingsmyndigheten och DIGG, kommer även att lyfta olika delar av programinnehållet i våra kanaler inför veckan.

Några tips för att nå ut till fler:

  • samarrangera aktiviteter med andra för att nå ut bredare och undvika att ev konkurrera ut varann. Använd befintliga nätverk för att se vad andra planerar att göra.
  • var tydlig med målgrupp och syfte med aktiviteten, då är det lättare att marknadsföra och få hjälp av andra att sprida i rätt kanaler. Jobba lite extra med er rubrik och ingress, som är det som syns först i programmet. Lägg gärna till en bild, som då följer med när någon delar er programpunkt.
  • räkna inte med att er målgrupp hittar till era aktiviteter på egen hand, utan använd befintliga kanaler som ni har (nyhetsbrev, sociala medier mm) för att nå ut, och hänvisa till innovationsveckan.nu.
  • vänd er till intresseorganisationer, branschorganisationer och andra inom ert område och se om de kan dela era aktiviteter.

Meddela oss om öppna webbsändningar och inspelningar

Intresset är fortfarande stort för digitala aktiviteter. Om ni arrangerar en öppen webbsändning som inte kräver föranmälan eller inloggning kan vi bädda in en sändningsruta här på sajten, förutsatt att den plattform ni använder tillåter det. Vill ni att vi ska göra det, mejla länken/inbäddningskoden till innovationsveckan@skr.se senast kl.16.00 dagen innan ert event. Likaså om er sändning går att se i efterhand, meddela oss så ser vi till att den delas och kan nå fler.

Innovationsveckan i sociala medier

På vår Linkedin-sida och delar vi senaste nytt om veckan, tagga oss gärna i de kanalerna.
Linkedin-eventet Innovationsveckan 2022 kan arrangörer och deltagare posta egna inlägg och få kontakt med varandra inför och under veckan.

Använd gärna vår hashtag #innovationsveckan i er kommunikation på sociala medier, så samlas all information på ett ställe.

Logotyper för arrangörer

Använd gärna Innovationsveckans logotyper i marknadsföringen av era aktiviteter. Filerna är anpassade för digital användning.